Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Toledo swords

  • TYR Forever!

    Hallo allemaal,

    Wie kan mij iets vertellen over sierwapens (degens, sabels, floretten, rapieren, etc,) van het merk of fabricaat Toledo (zie ook homepage van Toledo op de startpagina). Uit de pagina wordt ik niet veel wijzer dan dat ze gemaakt worden in Toledo (Spanje) maar dat verkoop loopt via één of ander bedrijf in Texas (USA).

    Ik heb zelf twee sabels van dit fabricaat en een Italiaanse schermer die ze bij mij thuis zag hangen, werd helemaal lyrisch omdat ze uit Toledo kwamen.

    Hoezo? Waarom? Wat is er zo bijzonder aan Toledo sierwapens???

    B.V.D.

    met vriendelijke schermgroet,

    Jeroen.

  • Erik

    De wapens die van de 15e tot de 17e eeuw in Toledo werden gemaakt waren niet alleen bijzonder kunstig versierd, ze waren voorla gegeerd omdat het staal uit de streek het hardste was dat toen verkrijgbaar was. Die wapens waren dus gewoon ‘the best money could buy’.

    Of dat de reputatie van sierwapens kan verklaen weet ik niet maar de firma waar U naar verwijst maakt ook echte wapens, dus misschien …

    Vr. Gr.