Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schermen op de polder

  • Frank

    Hallo allemaal,

    Sinds m'n verhuizing naar Almere in 1998 zoek ik van tijd tot tijd op internet en in telefoonboeken naar schermverenigingen op de Flevopolder. Ik weet wel dat er in Utrecht en Amsterdam zijn, maar ik vraag me af of er op de polder niks te schermen valt. In het verleden zijn er wel clubs geweest in Almere en Dronten, maar die bestaan niet meer. Weet hier iemand wat meer????

    Alvast bedankt.

    Frank.

  • Mark Murkes

    In Hilversum bestaat de vereniging Cyrano…welicht een optie?

    Mark

  • Frank

    Hoi Mark,

    Bedankt voor je tip. Ben zelf lid en zo ja, wat is interessant om te weten van deze vereniging??

    Groeten,

    Frank.

  • yvonne

    kijk een op de site van KNAS en klik dan op dat kaartje

  • Frank

    Hoi Yvonne,

    Geweldig dat je gereageerd hebt!! Ik heb gedaan wat je zei, maar op de Flevopolder schijnt op dit moment echt geen schermvereniging te zijn. Daarbij komt dat we heel misschien in de toekomst naar het noorden van het land gaan verhuizen en dan zullen we toch opnieuw moeten zoeken.

    Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt…………

    Groetjes,

    Frank.

  • Oscar Kardolus

    Hallo,

    Ik heb vernomen dat er in Almere weer een vereniging is begonnen, zie onder.

    Beste schermers en schermsters,

    Afgelopen maandagavond zijn wij begonnen met schermen in Almere.

    Er waren zo'n 20 tal enthousiastelingen die zich aangemeld hadden, zodat wij om 21.00 uur met 14 beginners, en 6 gevorderden aan de slag konden. Voorwaar geen gek begin!

    Wij schermen in de aerobicszaal van de Fitness Club Almere, Vijzelaarhof 1, in Almere.

    Het is een hele mooie zaal met veel spiegels, en een perfecte houten vloer. Een nadeel is dat het plafond vrij laag is, maar dat dwingt je wel om technisch juist te schermen. Uiteraard kan men op alle wapens aan de gang, maar de meeste gevorderde schermers/sters, schermen degen. Wij vinden het altijd leuk als andere schermers komen sparren, dus hierbij nodig ik iedereen uit, om dat te doen. (maandagavond van 21.00 tot 22.30 uur)

    Je moet je wel even vantevoren via de mail bij mij aanmelden i.v.m. de (gratis) toegang. ( vdwegaj@planet.nl )

    Het is de bedoeling dat de beginnende schermers na de introduktie-cursus lid worden van de KNAS.

    De schermclub gaat FCA heten. (Fencing Club Almere)

    Hartelijke groeten

    Maitre Ad van der Weg

  • Frank

    Hoi Oscar,

    Ook deze tip ga ik volgen. Ik had ook al zoiets gehoord van een nieuwe schermvereniging in Almere, maar had verder geen bruikbare info. Met jou bericht kan ik weer verder.

    Heel erg bedankt!!!!

    Groeten,

    Frank.

  • Ad van der Weg

    Hallo,

    Ik ben Ad van der Weg,de schermleraar van Fencing Club Almere.

    Wij zijn de jongste vereniging in Nederland. Wij schermen met de senioren op de maandagavond van 21.00 tot 22.30 uur, in het Fitness Centrum Almere.

    Je kunt bij ons op alle wapens schermen. Wij hebben een hele leuke club, met op dit moment al zo'n 25 leden.

    Voor meer informatie moet je me even een E-Mail sturen, dan stuur ik je zo snel mogelijk alle verdere gegevens op.

    Groeten Ad van der Weg

  • Andre van de Kuit

    Hallo,

    Voor het eerst ben ik beland op de chermsport.startpagina.nl. Meerdere keren ben ik de naam Ad van der weg tegen gekomen. In het verleden heb ik zo'n 14 jaar bij het Korps mariniers gediend. Ik beoefende toen ook de schermsport ivm. de militaire vijfkamp. Zelf heb ik nog een tijd in het nationaal militair schermteam gezeten. In die tijd heb ik een persoon gekend die volgens mij de naam droeg Ad van der Weg. Volgens mij diende hij toen bij de LANDMACHT. Zelf ben ik maitre bij de schermvereniging de vrijbuiters te Gouda. In een van jullie mailtjes wordt aangegeven dat schermers van een andere verenigng op jullie schermavond welkom zijn om de sparren. In het volgende schermseizoen willen wij daar zeker gebruik van maken.

    Met vriendelijke schermgroet,

    Andre van de Kuit